Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

strona www.terracan.pl - prosba o uwagi

HydePark

strona www.terracan.pl - prosba o uwagi

Postautor: irek » 13 gru 2009, 23:55

Witam
Motam własnie nową wersje strony.
Mam prosbe do wszystkich o ewentualne uwagi
- co powinno sie znależć
- ewentualne błedy do poprawy

i jesli ma ktos jakies materiały - chetnie zamieszcze

pozdrawiam
ir
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
irek
 
Posty: 941
Rejestracja: 25 wrz 2008, 18:30
Lokalizacja: WM

Re: strona www.terracan.pl - prosba o uwagi

Postautor: mdeja » 14 gru 2009, 09:08

No na szybko przeglądnąłem. Jest w miare ok - choć pasowałoby wyjaśnić jedno. Piszesz że przy lifcie +4 cm wchodzą na styk koła 31 cali (a na styk to troche za mocno powiedziane bo miejsca jest sporo) a potem dajesz opis przerobienia nadkoli i zdjęcia moich kół które mają tak na prawde tylko 1 cm mniej niż opona 33 cale. To by trzeba było dopisać i wyjaśnić, bo ludzie co nie mają miarki w oku mogą się wystraszyć że trzeba robić taką rzeźnie w nadkolach dla opony 31 cali.

Ja właśnie na zime założyłem 31 cali BFG At ii miejsca jest masa, a auto wygląda jak osobówka kombi na małych kołach :D
Awatar użytkownika
mdeja
 
Posty: 595
Rejestracja: 29 cze 2009, 10:43

Re: strona www.terracan.pl - prosba o uwagi

Postautor: irek » 15 gru 2009, 11:19

wniosłem poprawki nt modyfikacji

bezpośredni link http://www.terracan.pl/4x4/modyfikacje.html
i czekam na wskazówki czy jest OK

Pozdrawiam
Irek
Awatar użytkownika
irek
 
Posty: 941
Rejestracja: 25 wrz 2008, 18:30
Lokalizacja: WM

Re: strona www.terracan.pl - prosba o uwagi

Postautor: mdeja » 15 gru 2009, 12:04

Lepiej jest już
Awatar użytkownika
mdeja
 
Posty: 595
Rejestracja: 29 cze 2009, 10:43

Re: strona www.terracan.pl - prosba o uwagi

Postautor: Masmo » 15 gru 2009, 12:34

Użytkownicy terracanów na FORUM podają, że na podkręconych drażkach i podkładkach w orygialnych nadkolach na styk mieści sie jeszcze rozmiar 31" chociaż daje we znaki tarcie przy max skręcie o plastikowa osłonę na ramie (element osłony dolnej silnika). Do wiekszych opon konieczne sa przeróbki nadkoli

U mnie nic nie obcierało po wycięciu dosłownie 5 mm rantu chlapacza na 31". Tak naprawdę pokręcanie drążków niewiele zmienia w temacie przodu bo skok pozostaje od odboju do odboju. Nie wiem jak tył bo swoje 265/70R16 załozyłem już po wrzuceniu spreżyn Irona, ale zaryzykowałbym twierdznie że 31" wejdą do seryjnego auta bez obcierania. Tego obcierania nie będzie gdy założymy felgi z lekko mniejszym ET. Ja mam na felgach jakieś 10 mm bardziej odsadzonych i nie zauważyłem obcierania. Warto chyba to wyjaśnić jeśli piszesz o obcieraniu by nie straszyć ludzi.
Można przy przeróbkach nadkoli wspomnieć że można zrobić bodylift który poprawi sytację choć trymowanie plaskików i tak będzie niezbędne przy kołach >31".
Tyle na dziś, po Świętach postaram się przyczepić do innych zapisów ;) :lol: .
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: strona www.terracan.pl - prosba o uwagi

Postautor: irek » 15 gru 2009, 23:39

a prosze bardzo
chetnie chetnie wrzuce to na strone

Pozdrawiam
Irek
Awatar użytkownika
irek
 
Posty: 941
Rejestracja: 25 wrz 2008, 18:30
Lokalizacja: WM

Re: strona www.terracan.pl - prosba o uwagi

Postautor: irek » 03 sty 2010, 17:39

witam ponownie
prosze o wsparcie w opisach poszczegolnych czesci
w dziale serwis dodalem części
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
irek
 
Posty: 941
Rejestracja: 25 wrz 2008, 18:30
Lokalizacja: WM

Re: strona www.terracan.pl - prosba o uwagi

Postautor: Masmo » 04 sty 2010, 14:28

POPRAWKI NA CZERWONO:

Użytkownicy terracanów na FORUM podają, że w orygialnych nadkolach na styk mieści sie jeszcze rozmiar 31" - konieczne jest tylko lekkie wycięciu dosłownie 5 mm rantu chlapacza i korzystnie jest zastosować[/b] (lub ) felgi z lekko mniejszym ET [b]tak aby można było maksymalnie skrecać bez obcierania kół o ramę.

Do wiekszych opon konieczne jest całkowite pozbycie się nadkoli (co sugerują koledzy z Australii) lub przeróbki nadkoli:

Mdeja (Madeja) z forum terracana (link) podaje sposób dostosowania przodu do opon 32" (265/75R16) 33":

....

LT245/75R16/E 120S RWL 10243 6.5 - 8 9.8 on 7 30.5
LT255/70R16/D 115S RWL 78762 6.5 - 8 10.2 on 7.5 30.2
LT265/70R16/D 117S RWL 42637 7 - 8.5 10.6 on 8 30.7
LT265/75R16/E 123S RWL 20679 7 - 8 10.51 on 7.5 31.65

Sugerowałbym wyjaśnie co to za cyferki 120S RWL 10243 6.5 - 8 9.8 on 7 30.5! Może wkleić link jub całą tabelkę.

(źródło: http://www.bfgoodrichtires.com)
.....


Koło zapasowe



--------------------------------------------------------------------------------

Największym problemem jaki się pojawi to możliwość zmieszczenia dużego koła we wnękę na zapas. Największe koło przy spuszczonym powietrzu to: 245/75-16 lub 255/70R16 265/70-16. Przy systemie z automatycznym zalaczaniem przodu może być to problem ponieważ wszystkie kola powinny byc tej samej wielkosci.
Rozwiazaniem dla koła zapasowego jest wykonanie zderzaka tylnego z metalu i doczepienie do tego zderzaka montażu dla koła. Owszem, nie będzie to wygodne z racji odchylania klapy do góry, ale można będzie zmieścic dowolny rozmiar koła. Dodatkowym zyskiem jest wolne miejsce mozliwe do wykorzystania na powiekszony zbiornik paliwa.
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: strona www.terracan.pl - prosba o uwagi

Postautor: Masmo » 04 sty 2010, 14:53

Większe koła + lift zawieszenia + podniesienie karoserii

Terracan na większych kołach niż 32" to już auto strikte terenowe którego osiągi, kierowanie i hamowanie na asfalcie będzię mocno odbiegać od auta seryjnego. Stąd niewiele jest przykładów na Świecie tak mocno modyfikowanych samochodów.

Aby uzyskać więcej miejsca dla kół większych niż 32" z racji niezależnego zawieszenia z przodu i ograniczonych możliwości jego liftowania należy zrobić bodylift (zamontowanie dodatkowych dystansów miedzy nadwozie i ramę). Źródła zagraniczne podają że bodylift do 50 mm nie nastręcza większych trudności (nie ma konieczności istotnego przerabiania układu kierowniczego itp.). Bodylift choć pracochłonny nie jest trudny do wykonania i umożliwia zamontowanie kół 33". Zalecane są jednak koła o średnicy 33" ale wąskie (285/75R16 zamiast 33/12,5R15).

Na Islandii firma www.arctictrucks.com zajmujaca się modyfikacjami aut terenowych proponuje nastepujace rozwiazanie:
opony 35"
podciecie nadkoli i wymiana chlapaczy
bodylift zawieszenia 50 mm
lift zawieszenia 37 mm
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: strona www.terracan.pl - prosba o uwagi

Postautor: Masmo » 04 sty 2010, 15:03

Elementy zawieszenia do auta
Spężyny
Przednie drążki skretne
Amortyzatory

www.wyciagarki.pl
BS OFFROAD FACTOR

Wszystko do liftu 2"
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Następna

Wróć do POGADUCHY nie tylko o TERRACANIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net