Strona 1 z 1

Terracan z Poznania

Post: 02 lis 2016, 12:42
autor: wojt18
Witam właścicieli Terracanów.
Swojego Terracana zakupiłem stosunkowo nie dawno, ponieważ we wrześniu tego toku. Różne zdania słyszałem na temat tego modelu, ale podoba mi bardzo i dlatego go mam, wcześniej jeździłem Kia Carnival również 2,9 CRDI.
Niestety jest kilka dolegliwości, które powodują mój niepokój :
- po wyjechaniu ponad połowy zbiornika paliwa, i ponownym uruchomienia silnika - zapala ale tylko na kilka sekund i gaśnie po czym jest mały problem aby go uruchomić ponownie. Filtr paliwa mam firmy Mann z zaworkiem zwrotnym.
- kolejny problem wiąże się z układem chłodzenia silnika. Ostatnio wracałem z Wrocławia i zaczął się dławić po ruszeniu ze stacji benzynowej. Jak robiłem redukcję biegów to jakoś szedł, ale zaczęła temperatura silnika falować, aż do momentu wyplucia płynu przez zbiorniczek wyrównawczy. Po dolaniu płynu jest ok, temperatura trzyma ale po ostrzejszej jeździe jak gaszę silnik to słyszę jakiś gejzer w zbiorniczku wyrównawczym, którym też płyn jest wyrzucany. Oleju w zbiorniczku nie ma, ani brązowego nalotu ma korku wlewu oleju.
- trzeci problem jest dość błahy ale uciążliwy. Karoserię mam podniesioną przez tuleje BODY LIFT, i wiąże się z tym problem z kołem zapasowym. Mam je teraz w bagażniku, ale chciałbym umieścić je na swoim miejscu, ale klucz nie trafia na windę, Może ktoś coś wie jak można zmodyfikować opuszczanie koła :roll:
Pozdrawiam

Re: Terracan z Poznania

Post: 02 lis 2016, 19:55
autor: barzuc
Witaj, po pierwsze - niech się dobrze sprawuje i dostarcza wiele radości (pomimo chwilowych dolegliwości).

Co do pierwszego i drugiego - sprawdź szczelność układu paliwowego - zacznij od smoka w zbiorniku (pod tylną kanapą od strony kierowcy masz klapkę) i przewodów paliwowych pod autem. Smok jeśli nie był zabezpieczony - wcześniej czy później przegnije bo zbiera się na nim bród (delikatnie mówiąc). Może po prostu czas go (smok) dopadł i ciągnie Ci powietrze (albo rurkami na zewnątrz albo mniej prawdopodobne - rurka wewnątrz zbiornika - ale to by wskazywał problem gdy w zbiorniku jest mniej niż połowa) stąd problemy.

Co do temp - na początek sprawdź termostat i korek z zaworem bezpieczeństwa. Ew. zobacz czy nie masz zapchanej chłodnicy (szczególnie od strony wlotu - pomiędzy chłodnicą silnika a chłodnicą klimy - lubi się mocno zapchać przez lata).

Co do windy koła - tu nie mam pomysłów - z tego co pamiętam klucz miał bardzo duży luz (kąt) ale bez przerobienia windy pewnie się nie obejdzie.

Re: Terracan z Poznania

Post: 06 lis 2016, 18:16
autor: wojt18
Witam

Po pierwsze chciałem podziękować za wyczerpującą odpowiedź, a po drugie - sorrki że tak późno odpowiadam.

Wymieniłem termostat i korek wlewu płynu chłodzącego, i jak na razie jest spokojnie. Płynu nie ubywa, i co najważniejsze nie zapowietrza się układ chłodzenia. Nie chcę zapeszać, ale jest dobrze, niedługo jadę w trasę to potwierdzę poprawność działania.

Do zbiornika paliwa jeszcze się nie dokopałem, ale już niedługo ;)

Pozdrawiam