Strona 1 z 1

Wymiana końcówek drążków kierowniczych

Post: 09 paź 2017, 09:23
autor: Bartek83
Witam :)
Byłem ostatnio na przeglądzie terka i diagnosta stwierdził że do wymiany jest lewa końcówka drążka kierowniczego , tyle że jak potem zajrzałem pod samochód to widze żę ta końcówka jest podwójna :? I tu pytanie wymieniać oba elementy czy tylko ten strikte końcowy :?: :?: :?:

Re: Wymiana końcówek drążków kierowniczych

Post: 09 paź 2017, 15:31
autor: adeamus
Witaj

Mam to za sobą ostatnio ;-) tyle że prawa. Generalnie:
1. Zdejmujesz koło
2. Bierzesz końcówkę i "ręcznie" sprawdzasz która ma luz
3. Na 99% to końcówka przy kole ;-)

Parę porad:
1. Nie kupuj z allegro - nie dość, że drogo to piszą, że oryginał a dostajesz CTR warty w intercars 23 złote
2. Jak będziesz rozkręcać to najpierw nakrętka kontrująca potem zabezpieczenie końcówki sworznia ;-)
3. Jak stare auto polecam opalarkę - czyni cuda
4. Nakrętka odkręca się w "lewo" - znaczy prawe koło w "lewo" - nie pytaj czy lewe w prawo bo amator ze mnie :)
5. Jeśli dobrze nie zaznaczysz / wymierzysz starej pozycji nakrętki - zbieżność gwarantowana
6. Jeśli chcesz próbować 5. -> tylko i wyłącznie suwmiarka żadne liczenie gwintu czy inne linijki.

Mi się nie udało zbieżności uniknąć :)

Pozdrawiam
Adam

Re: Wymiana końcówek drążków kierowniczych

Post: 10 paź 2017, 07:36
autor: barzuc
Co do zbieżności - zgadza się można uniknąć. Jednak jeśli od kupna nigdy nie była robiona to po wymianie warto zrobić. Nigdy nie wiadomo co poprzedni właściciel robił / nie robił - a tak wiadomo co jest.

Re: Wymiana końcówek drążków kierowniczych

Post: 14 paź 2017, 23:43
autor: Kardynal
Z mechaniki wam powiem każdy producent robi produkty nie robią takich samej długości jeden zwój lub dwa wszystko robi nam problem po wymianie nawet i ja jak w moim robię to geometria jest grana tzn zbierzność i przy okazji kolega patrzy geometrię. Wasze opony chcą być dłużej ??? Czy ścinać pozdrawiam

Re: Wymiana końcówek drążków kierowniczych

Post: 15 paź 2017, 08:51
autor: radekz
Zgadzam się z przedmówcą. Wymianę amorów, łączników stabil., sworzni czy właśnie końcówek drążka kier. w moich autach robiłem sam i naprawdę są różnice w budowie-wymiarach części. Długość gwintu od nakrętki można zmierzyć ale do czego? do główki - mają różne wymiary, do trzpienia(sworznia)- jest ruchomy.
Tak na szybko po wymianie, żeby dojechać na sprawdzenie to przed rozebraniem mierzę odległość punktu mocowania końcówki w zwrotnicy do jakiegoś stałego miejsca przy zawieszeniu-ramie i po wymianie tak samo ustawiam.

Re: Wymiana końcówek drążków kierowniczych

Post: 16 paź 2017, 23:41
autor: Kardynal
Amorki i sworznie czy gumy stabilizatora nie robią raczej nic chyba że amorki plus i sprężyny plus lub drążki to wtedy i geometria i luzowanie zawieszenia przy każdym podnoszeniu trzeba to zrobić pozdrawiam