Strona 1 z 1

Rozrząd, miska olejowa, pompa wody, podstawa rozrządu

Post: 15 mar 2016, 23:16
autor: tomekk
Witam !

Mam ambitny zamiar rozgrzebać silnik :

- wymiana paska rozrządu wraz z rolkami,
- wymiana pompy wody,
- wymiana uszczelnienia wału krobowego z przodu,
- wymiana uszczelki podstawy rozrządu (no chyba, że nie będzie budziła niepokoju),
- wymiana uszczelki, oringów chłodniczki oleju,

na jakie niespodzianki moge liczyć ? Przejrzałem wiele schematów, filmów mniej lub bardziej profesjonalnych, jestem zdecydowany. Każda sugestia mile widziana. Czy ma ktoś wiedzę z jaką dokładnie siłą dokręcamy śruby miski olejowej, oraz czy to prawda, że nie ma tu uszczelki tylko silikon ? Ma ktoś sprawdzony pomysł na odkręcenie i zawieszenie, gdzieś, no właśnie gdzie, jak, pompy wtryskowej od podstawy rozrządu ? Przeznaczyłem na to jakieś 4 dni na spokojnie :D .

Pozdrawiam

Re: Rozrząd, miska olejowa, pompa wody, podstawa rozrządu

Post: 16 mar 2016, 08:06
autor: barzuc
Jeśli tak głęboko chcesz ruszać - poczytaj co pisał Mateusz (nizak102) odnośnie uszczelki pod płytą czołową bloku silnika (chyba że mówimy o tym samym "uszczelka podstawy rozrządu") - to papierowa uszczelka więc na 100% będzie do wymiany jak tylko ją dotkniesz. Właściwie - każdą uszczelkę, którą zdejmiesz / ruszasz załóż nową - po rozmontowaniu już nie spasujesz idealnie i może przepuszczać.

Re: Rozrząd, miska olejowa, pompa wody, podstawa rozrządu

Post: 16 mar 2016, 12:06
autor: nizak102
Witaj
Tomekk nie kupuj tam gównianej fabrycznej uszczelki tylko sklej ta płyte do bloku silikonem tylko naprawde porzadnym - polecam np loctite quick gasket lub wiktor reinz a unikniesz wielu kłopotów z układem chłodzenia. bedziesz miał duzy problem zeby wyjąc i załozyc ta płyte jesli głowica bedzie swoim na miejscu. miedzy płyta a miska jest silikon. prawdopodobnie bedziesz musiał odkrecic miskę od bloku zeby zrobic miejsce dla płyty a to jak wiadomo wiaze sie z jej uszczelnieniem co znowu wiąze sie z wyjeciem silnika z ramy bo inaczej u nas miski sie nie da zdjąć. Pompy wtryskowej nie odkrecasz przy tej operacji od płyty tylko ją odłaczasz od przewodów paliwowych i elektrycznych. uszczelniacz na wał kupuj tylko orginał bo reszta innych zamieników jest kiepskiej jakosci- a orginał nie jest drogi.
przy rozbiórce tego wszystkiego musisz wymienic tez śrubę od koła pasowego walu korbowego - tak poleca serwisówka i ja tez tak polecam bo duze siły działaja na nia a juz słyszłem jak w terracanach te sruby sie potrafiły urywac od drgan po ponownym montazu- sruba tylko orginał hyundai lub podobno pasuje tez od któregos kia carnivala chyba 144 KM ale nie dam sobie reki uciąc bo ja kupowałem orginał bo niebył drogi. przy okazji na wale korbowym jest klin - tez go wymień bo jak sruba sie poluzuje to go potrafi ściąc jak ma luz - też orginał chyba ze od kia carnival. jak bedziesz wkrecał srube od wału wklej ja na klej do gwintów średnio klejący zeby sie nie poluzowała itp itd
a tak wogóle to najlepiej napisz do mnie na pw to dam ci numer i sie zdzwonimy to wszystko ci wytłumacze.
Pozdrawiam
Mateusz

Re: Rozrząd, miska olejowa, pompa wody, podstawa rozrządu

Post: 16 mar 2016, 19:58
autor: tomekk
Witam !

Macie jeszcze dane o sile dociągnięcia śruby na wale, oraz śrub mocujących podstawę rozrządu (płytę).
Zastanawiam się w taki razie nad miską, musze umyć auto od spodu i zobaczyć czy w ogóle podcieka olej.
Jeśli nie to nie będę ruszał miski i już.

Pozdrawiam

Re: Rozrząd, miska olejowa, pompa wody, podstawa rozrządu

Post: 23 mar 2016, 14:00
autor: tomekk
Witam !

No i dobra, po robocie, choć nie w całości. Rozrząd wymieniłem z rolkami, pompą wody, uszczelniaczem wału. Podstawy rozrządu nie ruszałem, wygląda dobrze. Oringi i uszczelka w chłodniczce oleju wymienione. Chciałem zdjąć pokrywę zaworów, ale niestety w jednej śrubej dociskającej pierwszy wtrysk obrócił się imbus. Kochani ma ktoś może pomysła żeby tę śrubę odkręcić. Dla informacji wrzucę, że była to nowa śruba, założona poprzednim razem, taka czarna, czyba z plasteliny i niczego nie warta. Pozostałe zostawił mi oryginalne i tu nie było problemu z odkręceniem.

Pozdrawiam