Strona 1 z 1

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post: 03 lut 2016, 21:36
autor: shs
Witam,
tak się złożyło że zostałem szczęśliwym posiadaczem Terrakana 150 KM :D problem polega na tym że kupiłem z uszkodzoną głowicą , po rozkręceniu widoczne ślady nieudanej naprawy któryś ( :lol: kowal ) próbował naprawiać jest wymienionych masę części łącznie z pompą wysokiego ciśnienia.
Diagnoza sprzedającego była uszkodzone wtryskiwacze ale silnik pracował równiutko i odpalał w każdych warunkach na dotyk.
Po dokładnych oględzinach okazało się że wąż od chłodnicy zasysa na wysokich obrotach, a na wolnych obrotach twardnieje poza tym wydobywa się siwy dym z rury wydechowej po zdemontowaniu wtryskiwaczy była woda na pierwszym cylindrze i mokry wtryskiwacz. Jak się okazało po zdemontowaniu głowicy uszczelka jest blaszana ,która wymaga idealnych dokładności montażowych równego bloku i planowania głowicy.
Pytanie moje polega na tym czy można zastosować uszczelkę miękką nie blaszaną i jaki będzie moment dokręcenia śrub głowicy.
Drugi problem nie mogę nigdzie znaleźć momentu dokręcenia głowicy, wałków rozrządu i łapek wtryskiwaczy.
Może któryś z forumowiczów pozsiada te parametry byłbym wdzięczny.
Dałem głowice do sprawdzenia na szczelność, a podejrzewam że przyczyną był za mocno dokręcony wtryskiwacz
i rozerwanie głowicy.
Czekam na informacje :D
Pozdrawiam

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post: 03 lut 2016, 21:53
autor: nizak102
Witaj
na wstepie wypadało by sie przywiatac w zakładce nasze auta i opisac kim i skąd jestes.
moment dokrecenia głowicy masz napisany na uszczelce która kupujesz.
uszczelki blaszanej nie mozesz zastapic materiałową bo to diesel nowej generacji i pracuje na bardzo wysokiej kompresji i zadna uszczelka poza blaszaną tego nie wytrzyma.
momenty reszty czesci znajdziesz w serwisówce tego silnika na głownej stronie terracan.pl w zakładce serwis do pobrania.
Pozdrawiam
Mateusz

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post: 03 lut 2016, 23:52
autor: shs
Witam,
dzięki za podpowiedz.
Jeżeli chodzi o zamianę uszczelki na miękką to z doświadczenia wiem że metalowe uszczelki są montowane przy pierwszym montażu silnika, a przy następnych zaczynają się problemy muszą być idealne gładzie bloku i głowicy.
Jeżeli chodzi o ciśnienie w cylindrach to silnik Terrakana 2,9 CRDi ma max. 35 At. jak jest nowy później już spada tak z tego wynika że zmian w ciśnieniu nie ma pomiędzy starej a nowej generacji silnikiem.
Takie ciśnieni ok. 30 At. w zupełności wystarczy aby powstał zapłon rozpylonego paliwa w silniku wysokoprężnym.
W tych silnikach dużą rolę odgrywa pompa i wtryskiwacze , które pracują na dużo niższym ciśnieniu nie jak w pompach starej generacji gdzie wtryskiwacze były ustawiane na ok. 150 BAR i zapłon był ustawiany manualnie.
Dojdę i do tego że pomierzę ciśnienia w cylindrach wtryskiwacze też dam do mycia i sprawdzenia dam znać.

Pozdrawiam

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post: 17 mar 2017, 14:56
autor: exit58
Uszczelka jest metalowa i taka musi być podobnie jak planowanie głowy. Tego kombinaccjami nie ominiesz. Zobacz czy nie opadły tuleje bo,, ten model tak ma,,Pl

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post: 17 mar 2017, 19:26
autor: shs
Już ponad rok jeździ na miękkiej uszczelce przejechał na tej uszczelce już ok. 25Tkm. i nic się nie dzieje.

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post: 19 mar 2017, 21:10
autor: exit58
Tylko się cieszyć :D