Strona 1 z 2

Kłopoty z reduktorem proszę o poradę

Post: 25 lut 2016, 21:43
autor: piki7
Koledzy posiadam manuala z reduktorem 2H , 4H i 4L. Mam taki efekt, gdy załacze na 4L czuje że auto cięzko się toczy a wykonanie skrętu sprawia opór.
Potem jak przełączę na 2H to podczas jazdy jak auto przestaje ciągnąć a inaczej jak zdejmę noge z gazu to w reduktorze słychać żegot, odgłos załączanego biegu bez spszłęgła, i wystarczy dodać gazu zaczyna ciągnąć i w reduktorze robi się cisza.
Taka rzecz się dzieje przez jakiś czas a potem ustaje, auto jest cały czas na 2H, czyli wszystko wraca do normy i jest cisza.
Co waszym zdaniem jest z reduktorem :?:
Auto posiadam od paru dni poprzedni właściciel zaklina sie ze tego nie było, ale też nie używał napędów a 4L to nigdy nie włączał, bynajmniej tak mówi.
Proszę o poradę :idea:

Re: Kłopoty z reduktorem proszę o poradę

Post: 25 lut 2016, 21:51
autor: robert38
A wiesz o tym, że 4L nie można używać na suchym i przyczepnym podłożu.

Re: Kłopoty z reduktorem proszę o poradę

Post: 25 lut 2016, 22:33
autor: jacekmad
Zmianę z 4L robisz na postoju? Na 4h i 4l nie można jeździć na przyczepnym podłożu a już na pewno nie wolno skręcać bo powoduje to naprężenia w reduktorze.
Sprawdź czy zgrzytanie jest też jak przed wyłączeniem reduktora pojedziesz kawałek po prostym do przodu i do tyłu. Dopiero potem przełącz na 2h.

Re: Kłopoty z reduktorem proszę o poradę

Post: 25 lut 2016, 22:34
autor: piki7
Tak wiem i za pierwszym razem ten kłopot wystąpił po próbie przy zakupie gdzie próba odbyła się na piasku i trawie potem przełączyłem na 2H i wyjazd na drogę a dziś po raz kolejny gdy zwoziłem obcinkę z sadu a potem 2H i pojechałem do sklepu.
A gdy włączę 4H wszystko mija i jedzie bez kłopotów nawet mam odczucie jak by sam leciał.
Mam przeczucie ze to ten silnik dobrze nie rozłącza, przełącza reduktora i potem są te kłopoty, ale to są moje domysły.

Re: Kłopoty z reduktorem proszę o poradę

Post: 01 mar 2016, 07:36
autor: piki7
Doczytałem że występuje w naszych reduktorach jakaś cewka wewnętrzna, silnik wybieraka działa dobrze.
Mam pytanie czy ktoś rozbierał reduktor i czy może mi jakoś opisać jego środek lub może jakieś fotki podesłać?
Będę wdzięczny

Re: Kłopoty z reduktorem proszę o poradę

Post: 01 mar 2016, 08:23
autor: jacekmad
schematy masz na stronie
do_pobrania.html
ściągasz shop manual 2002
otwierasz plik TerracanSM2002-TR.pdf i patrzysz na stronę TR-169

pewnie problem jest z widełkami oznaczonymi nr. 28, 29 i 30
pare osób na forum miało z tym juz problemy, poszukaj...

najlepiej przeszukiwać forum z poziomu google, wpisz szukaną frazę w okno wyszukiwania i dodaj site:terracan.pl. Google przeszuka tylko zasoby strony.

Powodzenia

Re: Kłopoty z reduktorem proszę o poradę

Post: 01 mar 2016, 17:32
autor: piki7
Dziękuje serdecznie za podpowiedz i za wskazanie. Oto mi dokładnie chodziło teraz już wiem reduktor do wymontowania i przeglądu. Jest tam taka część jak sprężyna przed rotorem i elektromagnesem która ma wciskać rotor gdy elektromagnes puszcza i zapewne u mnie to szwankuje ale zobaczę, ponad to zaglądałem na olej to nie jest już ładny czerwony tylko czarnawy i mętny.

Wczoraj rozpracowywałem schematy licznika a dokładnie obrotomierza i tez już to ogarniam a powiem więcej że dość nawet fajnie rozpisane tylko że ja sobie muszę drukować i układać modułami bo z kompa to mi nie idzie :D

Poprzedni właściciel oddał mojego traktorka do Wrocławia do firmy Auto Delta 4WD gdzie mu przerobili CRDI na zwykłego diesla z pompą rotacyjną BOSCH i zwykłe wtryski a wszystko wyjęte z Carniwala 2,9 i trochę elektryka jest kombinowana ale dam rady :idea:
Jeszcze raz dzięki a jak coś z kumam to napiszę

Re: Kłopoty z reduktorem proszę o poradę

Post: 03 mar 2016, 22:32
autor: piki7
Dzis to już z beeee. O tyle powiem. Jade sobie rowna droga i z jednostajna prędkością okolo 70km/h i tu nagle terek przestaje ciagnać i slychac terkotanie jak z glos z kolowrotka spiningowego. Wciskam sprzeglo a to dalej terkocze, hamuje a to dalej terkocze biegi zmieniam i dalej terkocze, i mogłem biegi zmieniac. Wreszcie po gazie i zascol ciagnac i zrobila sie cisza potem noga z gazu i znów terkot jak zkolowrotka. Przedtem robil tak jak jechalemna 4H i przelazcylem na 2H i to bylo tak na moment i sie uspakajało, wiec obstawialem reduktor ale teraz to zbaranialem i nie wiem czego szukać. Odglos wychodził jak by z skrzyni biegów ale tak bliżej reduktora. Ale co mozna wysluchac podczas jazdy. Zaczolem sie zatrzymywać i terkot cichł a jak stanolem to zupelna cisza wiec bieg i terek jedze. Chyba osiwieje. :oops:

Re: Kłopoty z reduktorem proszę o poradę

Post: 06 mar 2016, 17:11
autor: piki7
I się wyjaśniło padł reduktor. Nie dało się już jechać na 2H tylko na 4H tak wróciłem do domu.Spuściłem wczoraj olej i wypadły jakieś plastikowe elementy połamane, zmielone :oops: :oops:. Rozpocząłem studia nad schematem reduktora z SM2002-TR.pdf i wyczytałem że elementy plastikowe zawiera Lock Shift. Raczej się rozleciał :x :oops:.
Mam takie pytanie czy można to gdzieś kupić :?: czy tylko kupienie używki wchodzi w rachubę. Lub czy lepiej będzie przełączyć na 4H i dorobić wyłącznik cewki sterownika wacum aby most przedni nie załączało i jeżdzić :roll:

Re: Kłopoty z reduktorem proszę o poradę

Post: 07 mar 2016, 09:39
autor: jacekmad
sprawdz ASO - potrafi zaskoczyć dobrą ceną.
Ewentualnie polecany tutaj koraps.com (Korea) jak masz czas czekać na części.

Numery części weźmiesz ze schematów