Strona 1 z 2

Smród palonej gumy

Post: 31 sty 2016, 23:02
autor: mjt
Po zatrzymaniu samochodu na zewnątrz w okolicy tylnych drzwi śmierdzi spaloną gumą. Był minimalny wyciek (pocenie) z flanszy wału tylnego mostu. Myślałem, że olej rozbryzguje się po rurze wydechowej i śmierdzi. Może po części tak było?
Wymieniłem uszczelniacz -jest sucho ale smród pozostał. Czy jest możliwe, że śmierdzi z węża odpowietrzenia tylnego dyfra?
Mirek

Re: Smród palonej gumy

Post: 31 sty 2016, 23:25
autor: nizak102
Witaj
moze smierdziec z odpowietrzenia bo np pali sie olej w moscie bo jest go za mało?
wymieniałes olej przy okazji wymiany uszczelnaicza?
czy dobry olej wlałes?
ile go wlałeś? nie patrz na instrukcje leje sie do przlewu czyli ok 3l a nawet troszke wiecej moze wejsc
Moze wałek ataku jest za mocno skrecony i wszystko sie za bardzo grzeje?
moze którys zacisk ci stanoł i grzje sie hamulec?
smarowałeś wały przy okazji wymiany uszczelnaicza?

ja jak miałem obrzyganą olejem rure to ze 2 tygodnie mi sie wypalało

Pozdrawiam
Mateusz

Re: Smród palonej gumy

Post: 02 lut 2016, 23:44
autor: mjt
Dzięki Mateusz za sugestie. Przy wymianie uszczelniacza zmieniłem też olej do przelewu (Motul 90PA). Poprzedni olej wymieniłem tylko 3tyg wcześniej, ale jak zlewaliśmy to był czarny ale bez opiłków metalowych. Nie sprawdzałem luzu na wałku ataku. Przesmarowałem wał.
Zauważyłem, że czasem jak by mniej śmierdziało. Muszą bliżej przyjrzeć się hamulcom może się przycinają.

Re: Smród palonej gumy

Post: 03 lut 2016, 00:10
autor: nizak102
Witaj
Dokrecajac flansze ta duża nakretka kasuje się luz na walku bo w środku mostu jest tuleja rozprezna. Dlatego ważne zeby dokrecic ja z odpowiednią siłą. Jaka to siłą to nie powiem bo ja to robię z doświadczenia. Jak za mocno sktecisz będzie się grzałki mostu i będzie wył - jak za lekko nie będzie się grzal ale też będzie wył i będzie szarpać przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu. Ważne też żeby ta nakretke posmarować klejem do gwintów żeby nie luzowaly się łożyska podczas jazdy.
Pozdrawiam
Mateusz

Re: Smród palonej gumy

Post: 04 lut 2016, 20:28
autor: mjt
Ten uszczelniacz robiłem w ASO i widziałem, że mechanik sprawdził moment i dokręcał kluczem dynamometrycznym to powinno być tak jak w instrukcji.

Re: Smród palonej gumy

Post: 05 lut 2016, 13:10
autor: nizak102
Witaj
tylko ze nigdzie w instrukcji nie widziałem zeby był ten moment podany.
w aso pewnie maja do tej informacji dojscie.....
mógł bys zadzwonic do aso i sie podpytac to bedzie info dla potomnych
Pozdrawiam
Mateusz

Re: Smród palonej gumy

Post: 22 cze 2016, 10:41
autor: wooldi
Czy mógłbym poprosić kolegów o opis, taki dla mniej zdolnego mechanika, którą nakrętką kasuje się luz na wałku ataku w tylnym moście? Czy trzeba odpinać wał itp? Będę bardzo wdzięczny - jeśli to zlikwiduje szarpnięcia przy dodawaniu i puszczaniu gazu to stawiam coś energetycznego :)

Re: Smród palonej gumy

Post: 22 cze 2016, 11:28
autor: Rothmans
Szarpnięcie przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu - sprawdź tylne tuleje

Re: Smród palonej gumy

Post: 22 cze 2016, 17:39
autor: wooldi
A o tym nie pomyślałem... Które tuleje? W wahaczach?

Re: Smród palonej gumy

Post: 28 cze 2016, 18:46
autor: Rothmans
tak
wahacz górny i dolny po lewej i prawej stronie, ogólnie 8 tulei do wymiany