Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Panowe pomocy!

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Re: Panowe pomocy!

Postautor: Arti » 25 sty 2016, 19:44

Domyslam się tylko kurcze temperaturę trzyma w normie..nie ma skoków żadnych..Zastanawiam się czy jest możliwe aby rzekomo nowy termostat szlak trafil..Auto mam od dwóch miesięcy..poprzedni właściciel niby wymieniał termostat..I kolatanie ba wolnych obrotach silnika jest...hm nawet brak mi juz slow..Ręce zaczynają juz mi opadac..Zregenerowany cały uklad paliwowy a dalej jest problem,ktory wyzej opisywalem..Podoba mi się jazda tym autem(wczesniej posiadalem hot hatcha)i z tego ogolnie jest wieksza frajda..ale powoli konczy się serce i fundusze..Ps.mam nadzieję,że uda mi się wywalczyć kasę od komisu za wszystkie naprawy,gdyz sprzedali auto z ukrytymi wadami :(
Arti
 
Posty: 39
Rejestracja: 05 gru 2015, 17:27

Re: Panowe pomocy!

Postautor: nizak102 » 26 sty 2016, 19:47

Witaj
moze byc wina termostatu (poczytaj gdzies jest mój temat gdzie dopiero chyba 4 czy 5 termostat był dobry/sprawny jak kupowałem nowe) na temperature na desce nie zwracaj zabardzo uwagi bo czujnik temperatury silnika jest 3 pinowy i z jednego idzie sygnał na deskę a z drugiego do komputera. moze byc taka sytłacja ze na desce bedzie pokazywac dobrze a komputer bedzie dostawał zły sygnał. mozna to sprawdzic kompem i porównac wskazanie z deski z wskazaniem ze sterownika silnika. szczerze to wiele przyczyn moze byc. opisz dokładniej to moze cos podpowiem
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Panowe pomocy!

Postautor: Arti » 26 sty 2016, 20:45

Witaj..A więc standard był jesli chodzi o układ paliwowy..Wszystko zregenerowane,układ wyczyszczony..300km było ponoć ok..mechanik jezdzil..dopadlem auto ja i ogien ze świateł..3.5tys obrotów i kontrolka silnika ,tryb awaryjny..zgasilem silnik..zapalilem i brak bledu..itd.jak opisywalem wyżej..Na wolnych obrotach silnik pracuje momentami jakby na 3cylindrach,a momentami ok..Podlaczylismy kompa..i błąd p1119.p1200 i p1534..Cisnienie na Railu książkowe..A silnik dalej swoje..Trzymanie silnika na wysokich obrotach( 3.500 obrotow)..w celach pomiarowych pod obciazeniem..ostra jazda 3min i plyn wywalil ze zbiorniczka,przewody twarde..ale nie zauważyłem oznak oleju w plynie..Temperatura tak jak pisalem..normalna,żadnych skoków,silnik szybko łapie temp..Rece opadają już..tracę wiarę i siły..
Arti
 
Posty: 39
Rejestracja: 05 gru 2015, 17:27

Re: Panowe pomocy!

Postautor: Arti » 26 sty 2016, 20:50

Przewody wymienilismy elektryczne,które idą na wtryski..nowy filtr paliwa Delphi...Panowie terracan włącza te dodatkowe wiatraki w momencie przegrzewania..tylko jak ma je włączyć skoro temp.silnika(kontrolka)trzyma norme..czyżby np.jakies przeklamanie?Na mój prosty rozum..włączy je ale gdy kontrolka temp.będzie szykować w górę..Czyż nie tak?Pozdrawiam i dzięki za podjęcie wspólnej walki
Arti
 
Posty: 39
Rejestracja: 05 gru 2015, 17:27

Re: Panowe pomocy!

Postautor: nizak102 » 26 sty 2016, 21:31

Witaj
na desce wskaznik moze dobrze pokazywac (jeden czujnik a robi z dwoch pinów dwa pomiary) a tak jak pisałem ten sygnał z czujnika moze byc błedny dla kompa.
w takim przypadku nawet przy przegrzaniu komp moze nie uruchomic wentylatorów bo nie widzi przez wadliwy czujnik prawidłowych parametrów pracy. czujnik jest tylko wtedy sprawny kiedy z dwóch pinów idzie prawidłowy sygnał na deskę i do kompa.
no ok tylko jak płyn wywaliło to musiał sie zagotować.........chyba ze :
są dwie opcje:
-masz uszkodzony ten czujnik od temperatury i pokazuje fałszywe informacje po jednym pinie jak pisłem wczesniej do kompa a po drugim pinie do deski
-masz wywaloną uszczelke pod głowicą i pcha powietrze w układ
zabardzo innej opcji nie ma zeby wywaliło płyn ze zbiorniczka.......

mozesz nie miec walnietej uszczelki pod głowicą tylko (tak jak ja jak kupiłem terka) peknietą głowice np. na kanale ssacym. u mnie objaw był taki ze przy normalnej spokojnej jezdzie ubywał płyn z układu chłodzenia a jak go ostro przegoniłeś to tak jak u ciebie wywalało zbiorniczkiem ale u mnie przechodził w tryb awaryjny grzał sie bardzo , właczły sie wentylatory od klimy. jak ostygł i dolałes płynu pózniej było juz ok tylko bład zostawał na desce.

twój mechanik musi przede wszystkim ustalic czy za taki stan rzeczy odpowiada układ chłodzenia czy układ paliwowy czy elektryczny bo jak wiesz nikt ci nie naprawi auta przez forum.
jak bedzie wiadomo co jest problemem to podpowiemy cos z własnego doswiadczenia.
niewiem czy twój mechanik wie ale ten u nas zastosowany układ delphi ma trzy tryby awaryjne. pierwszy ogranicza moc do 80% ale silnik pracuje w pełnym zakresie obrotów. drugi ogranicza moc i obroty do 3500. trzeci najpowazniejszy ogranicza moc i obroty do 1500 obr. producent wymyslił sobie tak ze przy pierwszym trybie układ nawet nie wyswietla kontrolki check bo nie jest to grożna zazwyczaj usterka (do wykrycia przy najblizszym przegladzie) w praktyce ciezko załuwazyc brak 20% mocy jak ktos mało autem jezdził i jezdzi. drugi tryb awaryjny włacza kontrolke check i jest to tryb w którym mozna zjechać na serwis na kołach. trzeci najpowazniejszy włacza kontroke check i uniemozliwia w praktyce dalszą jazde.
skoro ty masz tryb awaryjny 3500 obr to nie jest jeszcze kaplica.
sprawdzaliscie w fabrycznej ksiazce napraw co te błady oznaczają?
ksiazka jest u nas na forum do pobrania.
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Panowe pomocy!

Postautor: Arti » 26 sty 2016, 21:49

Dziękuję za obszerne info..Przeczytalem o głowicy i...u mnie plynu nie ubywa..po kupnie auta wracalem 300km nim i cały czas ogien pod 160km/h..plynu nie ubylo i też nie wywalilo go..Liczę jeszcze na ten czujnik,ewentualnie termostat..ale w tedy gdyby to byl termostat to temperatura na wskazniku poszlaby do gory..Niestety doswiadzczenie(jakieś tam z innymi autami straszy podświadomość,ze to uszczelka)Jutro podpowiem mechanikowi o tym czujniku jeszcze i powiem aby sprawdzil czy w chlodnicy(wlewie)bąble nie pokazują się..Wiekszym problemem jest jednak klepanie silnika na wolnych obrotach..
Arti
 
Posty: 39
Rejestracja: 05 gru 2015, 17:27

Re: Panowe pomocy!

Postautor: nizak102 » 26 sty 2016, 21:56

Witam
dobra... ja sprawdziłem wszystkie te błedy sa związane z układem paliwowym.oprócz ostatniego który dotyczy grzałki w kolektorze dolotowym (u nas nie ma swiec żarowych)
moim zdaniem albo pompa jest słaba i im bardziej sie zagrzeje tym bardziej spada jej cisinienie (zimne auto powinno pracowac ok) albo cos nie tak jest z wtryskami.
robiłeś test na przelew wtryskiwaczy?????- najprostszy i najskuteczniejszy test wtryskiwaczy gdzie odrazu widac które wtryski dają ciała
ponizej masz link do mojego testu który jakis czas temu opublikowałem i tłumaczyłem na forum jak to zrobic
https://www.youtube.com/watch?v=uEvKqQo73rY
p.s
jak czujnik temperatury jest walniety to silnik strasznie głosno i twrdo chodzi no i nie ma pełnej mocy.
wiem co pisze bo tez to przerabiałem juz

twój mechanior niech pomierzy ten czujnik bo w serisówce jest napisane przy jakich temperaturach jakie ma miec wrtości oporu w omach na którym pinie

Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Panowe pomocy!

Postautor: nizak102 » 26 sty 2016, 22:03

Witaj
jeszcze jedno co do szczelnosci układu chłodzacego to kup sobie na allegro takie jednorazowe testery do wykrywania spalin w płynie chłodzącym i wtedy dopiero zlecaj mechnikowi rozbiórke bo moze sie okazac ze cos innego zawiodło
kosztuje to niewiele a mozna sporo kasy zaoszczedzic. jak okaze sie ze sa spaliny to wiadomo ze głowica napweno ci czeka...
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Panowe pomocy!

Postautor: Arti » 26 sty 2016, 22:06

Dziękuję Ci bardzo :) Jutro telefon do mechaniora z podpowiedziami..Napiszę co i jak,gdy tylko będę wiedzial cos od niego..
Ps..Gosciu,ktory regenerowal wtryski stwierdził,ze u Chiniewicza 3 i4 byl zle zregenerowany..tzn.iz nie zrobil pełnej regeneracji..Chiniewicz wymienił zaworki..stwierdzil,ze końcówki są ok..I cos czuję,że nie są jednak i będzie reklamacja..
Pozdrwiam i jeszcze raz dziękuję
Arti
 
Posty: 39
Rejestracja: 05 gru 2015, 17:27

Re: Panowe pomocy!

Postautor: Arti » 26 sty 2016, 22:09

Cisnienie na pompie komp pokazuje wzorowe..Raz przy ostrym bucie uslyszalem metaliczny stuk wtrysku..i dlatego wtryski jeszcze raz pojada na testy..
Arti
 
Posty: 39
Rejestracja: 05 gru 2015, 17:27

PoprzedniaNastępna

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net