Ciąganie przyczep Terracanem a przepisy

:
07 paź 2014, 22:16
autor: nizak102
Witam
Ostatnio zastanawiałem sie jak to jest z tymi masami dmc i przyczepami.
Mam terka (jeszcze bez haka) i mam przyczepę kampingową swift. W przyszłe lato chciałbym załaożyć hak i pojechać gdzieś z przyczepą. I tu pojawia się problem pojeb.... przepisów ruchu drogowego i viatoll. czy ktoś może mi wytłumaczyć jak to się liczy w praktyce bo im wiecej czytam po necie tym jestem głupszy?
dmc terka 2590kg
waga terka 2043kg
masa max. przyczepy z hamulcem 2800 kg
masa max. przyczepy bez hamulca 750 kg
przyczepa swift z hamulcem najazdowym
dmc min. 850kg- dmc max.980kg
Pozdrawiam
Mateusz
Re: Ciąganie przyczep Terracanem a przepisy

:
08 paź 2014, 07:31
autor: piciu_pc
nie ma czegoś takiego jak dmc max lub min dopuszczalna to zawsze max
Re: Ciąganie przyczep Terracanem a przepisy

:
08 paź 2014, 08:19
autor: tomekk
Witam !
To jest tak :
DMC terka 2590kg
MW terka 2043kg
DMC przyczepy z hamulcem 2800 kg
DMC przyczepy bez hamulca 750 kg
przyczepa swift z hamulcem najazdowym
MW 850kg
DMC 980kg
DMC auto+przyczepa - 2590 + 980 = 3570 - konieczny Viatoll i albo kategoria B96 (ważne tylko w kraju do DMC zestawu 4250 kg i auto holujące przyczepę musi mieć o 33% wyższą masę od przyczepy holowanej), lub E do B.
Pozdrawiam
Re: Ciąganie przyczep Terracanem a przepisy

:
08 paź 2014, 09:28
autor: nizak102
witam
ale to jest głupie !!! przecież te przepisy to strzał w kolano caravingowcom co maja busy lub terenówki z przyczepami !!!
masakra kupiłem auto zeby ciagac bez problemu raz do roku przyczepę a tu h... przekraczam o 70 kg i jeszcze viatoll muszę płaćic. Najgorsze jest to ze w rzeczywistosci mogę wcale nie przekraczac 3,5t całym zestawem a i tak nie moge sie nim poruszać. Czysty idiotyzm przepisów !!!
Dzieki tomekk za podpowiedz. Chyba muszę rozejrzeć sie za przyczepą z niższym dmc bo terka nie sprzedam.
Pozdrawiam
Mateusz

Re: Ciąganie przyczep Terracanem a przepisy

:
08 paź 2014, 12:07
autor: tomekk
Witam !
Generalnie próbowaliśmy jako forumowe środowisko karawaningowe z petycjami różnego rodzaju, ale guzik z tego wyszło. Na dzień dzisiejszy tylko Słowacja przy zestawie ponad 3,5 tonowym każde dokupować dodatkową winietkę, której równowartość dla 1 m-c to około 10 EUR raptem. Z Viatollem wiążą się jeszcze inne problemy :
- konieczność wpłaty kaucji
- odpowiedzialność za niesprawność urządzenia według podpisanej umowy spada na kierowcę
- problem z szybami "metalizowanymi" które nie "przepuszczają" sygnału i wtedy trzeba stoczyć walkę o Viatoll z anteną zewnętrzną
- doładowanie na stacji jest wielokrotnością chyba (nie pamiętam) 120 zł, więc jak masz do przejechania odcinek za 15 zł to musisz wpłacić kaucję - ponad 100 zł, plus doładowanie konta też ponad 100 zł
- jeśli jedziesz częścią autostrady "państwowej" A2 to NIE MOŻESZ zapłacić na bramkach, tylko MUSISZ posiadać Viatoll
Ja mam przyczepę 1500 kg i kicha. Są ludziska na Forum Karawanigowym, którzy kupują auta typu Passat, Subaru itp, gdzie DMC auta to 1950 kg - 1995 kg, żeby ciągać przyczepę 1500 kilogramową. Z masami to nie jest prosta sprawa, bo zapomina się jeszcze o współczynniku 1,33 stosunku DMC auta do DMC przyczepy, jeśli przyczepa ma hamulec bezwładnościowy. Nie obowiązuje to, gdy hamulec jest uruchamiany z miejsca kierowcy, tak jak hamulce przyczep w ciężarówkach. Tak, tak, żeby w Polsce wypocząć to trzeba długą drogę przejść. Co do turystów z zagranicy to już wolę nie pisać, bo na ich miejscu szerokim łukiem omijałbym Polskę. Zresztą przytoczę znaną sprawę kiedy Chorwacja wprowadziła zakaz wwozu żywności, z małymi wyjątkami. Fora internetowe to grzały się do czerwoności w całej Europie i ludziska zaczęli jeździć gdzie indziej. Między innymi, Czesi, którzy są 3 nacją wypoczywającą w Chorwacji stanowili takie lobby, że Chorwacji zmienili przepisy i za wszystko przeprosili. Był jeszcze czas kiedy Czesi wprowadzili elektroniczny pobór opłat, cos takie jak u nas. Z przepisu nie wynikało jednoznacznie, że nie dotyczy osobowych z przyczepą, więc co było na forach, ano wszyscy zaczęli omijać Czechy u jeździli przez Słowację i Niemcy. Po czasie sprawa została wyprostowana i informacja już była jaśniejsza, że nie dotyczy aut osobowych, bo tu tylko ważne jest DMC samochodu,a nie zestawu. Przepraszam, że się rozpisałem.
Pozdrawiam
Re: Ciąganie przyczep Terracanem a przepisy

:
08 paź 2014, 12:50
autor: robert38
Spojrzałem w swój DR i widać że każdy ma co innego wpisane.
Ciekawe czym kierują się wydziały komunikacji wpisując te dane.
Re: Ciąganie przyczep Terracanem a przepisy

:
08 paź 2014, 13:56
autor: nizak102
Witam
z tego co wiem to takie dane wpisuje diagnosta np. na pierwszym przegladzie auta sprowadzonego z jakiegos ich wewnetrznego systemu lub z tłumaczonego dowodu rejestracyjnego - i tu jest duzy margines jesli chodzi o błąd bo diagnosta moze sobie wpisać co mu się podoba jesli w starym dowodzie (np.z innego państwa) nie ma tych danych.
Miałem taką sytułacje z innym autem które sam sobie sprowadzałem z niemiec. Poprostu auto było autem pokazowym /premierowym sprowadzonym na potrzeby salonu i prawdopodobnie był zarejestrowany jeszcze bez oficjalnej homologacji bo rubryki dmc były puste i uzupełniał mi diagnosta na pierwszym badaniu technicznym.
Jesli chodzi o nowe auto to sprawa jest prosta i tu nie ma miejsca na pomyłki - wyciąg z homologacji producenta (pod konkretne auto).
Pozdrawiam
Mateusz