POPRAWKI NA CZERWONO:
Użytkownicy terracanów na FORUM podają, że w orygialnych nadkolach na styk mieści sie jeszcze rozmiar 31" - konieczne jest tylko lekkie wycięciu dosłownie 5 mm rantu chlapacza
i korzystnie jest zastosować[/b] (lub ) felgi z lekko mniejszym ET [b]tak aby można było maksymalnie skrecać bez obcierania kół o ramę. Do wiekszych opon konieczne jest całkowite pozbycie się nadkoli (co sugerują koledzy z Australii) lub przeróbki nadkoli:
Mdeja (Madeja) z forum terracana (link) podaje sposób dostosowania przodu do opon
32" (265/75R16) 33":
....
LT245/75R16/E 120S RWL 10243 6.5 - 8 9.8 on 7 30.5
LT255/70R16/D 115S RWL 78762 6.5 - 8 10.2 on 7.5 30.2
LT265/70R16/D 117S RWL 42637 7 - 8.5 10.6 on 8 30.7
LT265/75R16/E 123S RWL 20679 7 - 8 10.51 on 7.5 31.65
Sugerowałbym wyjaśnie co to za cyferki 120S RWL 10243 6.5 - 8 9.8 on 7 30.5! Może wkleić link jub całą tabelkę. (źródło:
http://www.bfgoodrichtires.com)
.....
Koło zapasowe
--------------------------------------------------------------------------------
Największym problemem jaki się pojawi to możliwość zmieszczenia dużego koła we wnękę na zapas. Największe koło przy spuszczonym powietrzu to: 245/75-16 lub
255/70R16 265/70-16. Przy systemie z automatycznym zalaczaniem przodu może być to problem ponieważ wszystkie kola powinny byc tej samej wielkosci.
Rozwiazaniem dla koła zapasowego jest wykonanie zderzaka tylnego z metalu i doczepienie do tego zderzaka montażu dla koła. Owszem, nie będzie to wygodne z racji odchylania klapy do góry, ale można będzie zmieścic dowolny rozmiar koła. Dodatkowym zyskiem jest wolne miejsce mozliwe do wykorzystania na powiekszony zbiornik paliwa.