pcq


SILNIKI


;
Silnik 2,5 D4BHPierwszym silnikiem stosowanym w Terracanie była 2,5 litrowa jednostka znana jeszcze z Gallopera, o mocy 100 KM.
Produkowana na licencji Mitsubishi.

Auta z tymi silnikami nigdy nie było w oficjalnej sprzedazy w Polsce. Można je rozpoznac na pierwszy rzut oka po przesunietym w lprawo wlocie intercoolera na masce. Motor ten moim zdaniem kest zbyt słaby do tak duzego auta i ceny rynkowe samochodów wyposazonych w tą słabszą jednostke nie sa nizsze wiec... lepiej szukać nowszych o mocy wiekszej o 50 KM

D4BH specyfikacjaD4BH
 
Kolejne silniki montowane w Terracanach to bardzo rzadki u nas benzynowe V6 DOHC (195 KM).
To najwiekszy motor z rodziny SIGMA produkowany przez Hyundaia montowany również w KIA Sorento I oraz sedanie XG350.
Do zalet aut wyposazonych w te jednostki zaliczyc można w miare atrakcyjne osiagi pomimo sporej masy auta, prosta budowa (żeliwny kadłub) oraz łatwość instalacji LPG.
Wady to: bardzo duże zużycie paliwa i ograniczony dostęp do części ze wzgledu na jego mała popularność.

Najpopularniejszym silnikiem w Terracanach jest diesel J3 o pojemnosci 2,9 l (150 KM). Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu silnika (z wtryskiem common rail), który wynosi 333 lub 343 Nm (w autach po liftingu z 2003 r) auto bardzo dobrze sprawdza się jako holownik. Czterocylindrowa jednostka ma niezłą kulturę pracy i jest dość trwała, pali przy tym od 10 do 12 litrów paliwa na 100 km. Do jej wad zaliczyć można awaryjny układ paliwowy (wtryski Delphi).


V62.9

Po liftingu zmieniono nieco parametry tych motorów.
Diesel - zyskał dodatkowe 13 KM,


  2,9
V6