
![]() ![]() Kolejne silniki montowane w Terracanach to bardzo rzadki u nas benzynowe V6 DOHC (195 KM).
To najwiekszy motor z rodziny SIGMA produkowany przez Hyundaia montowany również w KIA Sorento I oraz sedanie XG350. Do zalet aut wyposazonych w te jednostki zaliczyc można w miare atrakcyjne osiagi pomimo sporej masy auta, prosta budowa (żeliwny kadłub) oraz łatwość instalacji LPG. Wady to: bardzo duże zużycie paliwa i ograniczony dostęp do części ze wzgledu na jego mała popularność. Najpopularniejszym silnikiem w Terracanach jest diesel J3 o pojemnosci 2,9 l (150 KM). Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu silnika (z wtryskiem common rail), który wynosi 333 lub 343 Nm (w autach po liftingu z 2003 r) auto bardzo dobrze sprawdza się jako holownik. Czterocylindrowa jednostka ma niezłą kulturę pracy i jest dość trwała, pali przy tym od 10 do 12 litrów paliwa na 100 km. Do jej wad zaliczyć można awaryjny układ paliwowy (wtryski Delphi). ![]() ![]() Po liftingu zmieniono nieco parametry tych motorów. Diesel - zyskał dodatkowe 13 KM, ![]() ![]() |