Auta dostepne na rynku europejskim
firmowo wyposażane były w naped na wszstkie koła 4WD. Na rodzimym gruncie
gdzie oferta aut była zdecydowanie szersza (wyposażenie i silniki) można
bylo zakupic również terracana napedzanego tylko na tył.

|
Auta z napedem 4x4 wyposażano
w dwa rodzaje załączania napędu przednich kół.
W bogatszych zestawieniach
wyposażenia:
-
napęd na cztery koła realizowany
był systemem ATT (Active Torque Transfer - aktywne przeniesienie
momentu napędowego).
-
w egzemplarzach wyprodukowanych
po roku 2005 dostepny już tylko jako opcja.
W ubożej wyposażonych egzemplarzach
oraz w wersji po liftingu standardem był manualny, trzypozycyjny przełacznik
4x4.
|
Z mozliwoscia samodzielnego
wyboru trybu jazdy
-
2H - napedzane koła tylne.
Stosuj gdzy jeździsz po normalnej drodze lub autostradzie.
-
4H - stosuj do jazdy
w terenie lub warunkach zimowych z normalnymi prędkosciami
-
4L - przelozenie terenowe
4x4. Stosuj 4L przy pokonywaniu wzniesien lub zjezdzaniu z nich, jeździe
terenowej, holowaniu samochodów. W momencie gdy wymagane jest zwiekszenie
mocy.
UWAGA - nie w wybieraj
trybu 4 h lub 4 L podczas jazdy pod rodze utwardzonej.
|
W ekstremalnych warunkach
jazdy terenowej kierowca może zwiększyć skuteczność napędu Terracana poprzez
ręczne wybranie trybu jazdy z redukcja, zapewniajacego większe przełożenia
i stały napęd kół przedniej i tylnej osi. Redukcje jednak właczamy tylko
na lużnym podłozu. Koła bowiem poruszaja się z jednakowa prędkościa i na
zakretach mozna uszkodzić napedy.
Jeśli chodzi o blokadę -
to tu jest różnie. W wersji auto - po właczeniu reduktora jest pełna blokada.
Natomiast w wersjach manual do pełnej blokady jest niezbedny zakup i montaż
kitu Hyundaia spinajacego w 100% napęd - 91123-H1A00. |
|
|
-
-
Dzielność terenową Terracana
wspomaga układ LSD w tylnym moście (Limited Slip Differential) czyli z
mechanizm różnicowym o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Nie wszystkie tylne
mosty mosty montowane w autach były wyposazone w ten system. Jego obecnośc
mozna stwierdzic zerkajac na obudowe mostu i stwierdzajac lub nie obecnosc
nalepek jak na załaczonych ponizej zdjeciach.

Uwaga:
-
Po zatopieniu mostów - konieczna
jest wymiana oleju na nowy
-
Olej powinien posiadać dodatek
do LSD, inaczej system LSD nie zadziała i w dluzszym czasie ulegnie zniszczeniu
|
.
|